Philips AJ1003

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ1003 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

ro.es 12-10-2014
Geschreven voor: Philips AJ1003

Mooi model wekker van Philips met geslaagde zacht oranje tijdsaanduiding. Behalve het menu, lastig. Bij het afgaan van het alarm 1 kreeg ik deze maar niet uitgeschakeld. Ik kon drukken op de knoppen wat ik wou. Ik hoopte dat dit bij deze wekker het gebruikersgemak beter zou zijn.

Uiteindelijk voor elkaar gekregen door een PDF te downloaden en de gebruiksaanwijzing doorgelopen hoe de alarm werkt. Is best handig. Hij snooztt.. wel lekker.

Rekal 08-07-2011
Geschreven voor: Philips AJ1003

Als het alarm (FM) afgaat zie je de tijd niet meer.
Ook bij snooze gebruik kun je niet zien hoe laat het is.

RETOUR met de prul...

reteppd 07-05-2011
Geschreven voor: Philips AJ1003

De wekkeradio zag er mooi uit, maar daar houdt het positieve gedeelte mee op.
De radio ontvangst is slecht.

Het grootste probleem is echter dat dit ding zichzelf soms spontaan reset. Op een morgen werd ik wakker om 45:85uur...
Daarnaast regelmatig spontane resets of alarmen die zomaar afgaan.
Een wekkerradio moet met name dienst doen als wekker en daarin faalt dit apparaat. Als je je wilt verslapen is dit apparaat het ideale excuus.

Kingarthur420 18-03-2011
Geschreven voor: Philips AJ1003

Zoals hieronder ook al vermeld begrijp ik Philips niet dat zodra je wekker afgaat de tijd niet meer zichtbaar is. Ik blijft meestal nog even liggen nadat hij aan gaat maar moet de tijd dan aflezen van mijn decoder. Heb al meedere malen een mail gestuurd naar Philips maar zij hebben ok geen oplossing. Hier slaat Philips volgens mij echt de plank mis.
Buiten dit punt ben ik verder wel tevreden over de wekker

xarlie 22-02-2011
Geschreven voor: Philips AJ1003

De wekker ziet er mooi uit en heeft een goed radio-ontvangst. Ook fijn dat het een digitale tuner heeft en geen analoge. Toch geef ik deze wekker een onvoldoende omdat hij niet doet wat hij zou moeten doen, namelijk: in plaats van je te wekken houdt hij je wakker vanwege het heldere licht van de display, en dat is na een paar nachten 'slapen' al behoorlijk irritant. De wekker heeft ook een zachte licht-stand maar ook deze is net iets te fel. Je kan de display ook helemaal uitzetten, maar dat is dan ook weer te veel van het goede, moet je telkens in het donker naar de knop zoeken.

Nu is er een oplossing hiervoor mocht je deze wekker toch willen aanschaffen, maar dan moet je zelf wel iets voor doen (garantie vervalt wellicht, dus dit is wel op eigen risico). Haal de voorzijde voorzichtig los (zit vast met klemmetjes, geen schroefjes) via de lange zijde, dit kan gewoon met de hand, gebruik geen metalen voorwerpen, daarmee kun je het aluminium en het frontje beschadigen. Plaats aan de binnenzijde van dit frontje wat doorzichtig gekleurd folie in de vorm van een rechthoek, of bijvoorbeeld een stukje van een foto-negatief. Plaats desnoods twee stukjes mocht het licht nog te fel zijn en zie het resultaat, de tijd kan nog gewoon gelezen worden en er kan geslapen worden.

Voordat ik deze wekker kocht had ik een radiowekker met rode cijfers, de cijfers van deze wekker zijn gelig van kleur. Ik vind dat rood licht wat 'donkerder' en rustiger overkomt dan geel of groen licht 's nachts. Dat is dus ook iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van een wekker. Voor de niet-knutselaars onder ons: koop deze wekker niet, hij houdt je wakker. Let's make things better... zou ik zeggen.

Pikesolo 20-02-2011
Geschreven voor: Philips AJ1003

Tenzij iemand het gouden antwoord heeft, is dit misschien wel de slechtst ontworpen wekker ooit voor dit bedrag. Je kunt namelijk nadat een alarm is afgegaan niet de tijd en de radiozender tegelijkertijd zichtbaar hebben. Blijkbaar is het belangrijker om de radiofrequentie te zien dan de tijd...op een wekker. Retour dus.